مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد 103 صفحه آپدیت شده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد 103 صفحه آپدیت شده

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه مدیریت عملکرد
مبانی نظری مدیریت عملکرد
پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد
پیشینه داخلی مدیریت عملکرد
پیشینه خارجی مدیریت عملکرد
پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد
پیشینه نظری مدیریت عملکرد
ادبیات نظری مدیریت عملکرد
چارچوب نظری مدیریت عملکرد

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری مدیریت عملکرد تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مدیریت عملکرد در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

ماهیت مدیریت عملکرد:

در اصل مدیریت عملکرد فرآیند مشترکی بین مدیران ، افراد و گروه های حوزه مدیریت آنها می باشد. مدیریت عملکرد بیشتر بر اساس اصول مدیریتی است که توسط توافق تدوین می شوند تا بر اساس دستور، اگر چه این امر نیاز به هماهنگی انتظارات عملکرد از چنین توافق هایی را برطرف نمی سازد. مدیریت عملکرد بر مبنای توافق اهداف ، دانش ، مهارت، شایستگی ، بهبود عملکرد و طرح های توسعه انسانی و مستلزم باز بینی پیوسته و مداوم در قبال این اهداف ، نیازمندیها ، طرح ها ، توافق واجرای طرح های بهبود و توسعه بیشتر می باشد.(آرمسترانگ،1390،ص12)

 

2-2-8) حیطه مدیریت عملکرد:

مدیریت عملکرد به مدیریت یک سازمان مرتبط است و فرآیند طبیعی مدیریت است نه یک سیستم یا تکنیک. همچنین مدیریت عملکرد ، مدیریت در زمینه کسب و کار ، یعنی در محیط داخلی و خارجی آن می باشد. مدیریت عملکرد نه فقط مدیران را بلکه تمام افراد شاغل در کسب وکار را در بر می گیرد و این باور فرهنگی را که فقط مدیران در قبال عملکرد گروه های خود پاسخگو هستند، رد کرده وآن را با این باور که پاسخگویی امری مشترک بین مدیران واعضای گروه است جایگزین می نماید. بیان دیگر، مدیران باید افرادی که در امر مدیریت به آنها گزارش داده و خدمات ارائه می دهند را به عنوان مشتری نگاه کنند.(آرمسترانگ،1390،صص6-5)

 

 

 

2-2-9)سیر تحول و تطور ارزیابی عملكرد:

 سابقه ارزیابی عملكرد در شكل ابتدایی و اولیه آن به گذشته های بسیار دور باز می گردد در واقع از همان زمانی كه انسان زندگی گروهی را آغاز و پدیده تقسیم كار را در شكل بسیار ابتدایی بین اعضا مقدر داشت به نوعی موضوع ارزیابی را مد نظر قرار داده است. در این دوران ارزیابی عملكرد به صورت ابتدایی وجود داشته است، به گونه ای كه افراد موفق نسبت به دریافت پاداش و احتمالا ترفیع مقام نائل می شدند. این شیوه ارزیابی تماما بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول صورت می گرفته كه به صورت كلی و در غالب عباراتی همچون خوب و بد بیان می شد.

 

 

همگام با گذر زمان و پیچیده تر شدن وظایف و مشخص شدن هر چه بیشتر انتظارات و خواسته ها، ارزیابی عملكرد نیز در جهت تطابق و هماهنگی مسیر رشد و تكامل خود را پیمود.نظام ارزیابی به صورت گسترده چه در سطح فردی و چه در سطح سازمانی از سال 1800 میلادی در اسكاتلند توسط رابرت اون در صنعت نساجی مطرح شد. استفاده از چوب در رنگ های مختلف به منظور رد یا قبول كالاهای تولید شده در واقع ارزیابی از كیفیت و ستاده سازمان بوده است، رنگ سفید نماد عملكرد عالی، رنگ زرد نماد عملكرد خوب، رنگ آبی نماد عملكرد متوسط و رنگ سیاه نماد عملكرد بسیار بد در خصوص كارایی و عملكرد فرد و نهایتا سازمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. فرایند ارزیابی عملكرد در سالهای اخیر نسبت به گذشته آن به مراتب راه تكامل و پیشرفت را پیموده است، در واقع همگام و همسو با توسعه و تكامل اندیشه های مدیریت در قالب مكاتب مدیریت، فرایند، ماهیت و كارآمدی آن نیز توسعه پیدا كرده است

 

 

به عنوان مثال می توان به ارزیابی كاركنان، ارزیابی مدیریت و تغییر و توسعه شاخص های ارزیابی در قالب ارائه اصول عام و مبانی مستدل برای ارزیابی سازمان ها تا مدیریت كیفیت فراگیر نیز اشاره نمود از این رو دامنه قلمرو استفاده از ارزیابی عملكرد به تمام ابعاد و جهات فعالیت های انسانی و سازمانی كشیده شده است و در حقیقت امروزه مباحث و موضوعاتی كه در جدیدترین عرصه های علمی مطرح می شوند به گونه مستقیم و یا غیر مستقیم به ارزیابی عملكرد مرتبط می شود. چرا كه هر یك از مفاهیم، فنون و شیوه های نوین علمی در راستای كاركرد هر چه بهتر سازمان ها جهت تحقق فلسفه وجودی و دستیابی به اهداف تدوین شده صورت می گیرد و از آنجا كه محور اصلی ارزیابی عملكرد بررسی میزان مطلوبیت این كاركردها می باشد، لذا تمام موضوعات و عناوین مدیریتی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به ارزیابی عملكرد مربوط می شود.(صمدی ، 1382، ص 111)

 

 

 

2-2-10) ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد:

بهبود مستمر عملکرد سازمانها ، نیروی عظیم هم افزایی ایجاد می کند که این نیروها می تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه وایجاد فرصت های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و موسسات تلاش جلو برنده ای را در این مورد اعمال می کنند.

 

 

لرد کلوین[1] فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه گیری می گوید:”

هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می کنیم اندازه گرفته و درقالب اعداد و ارقام بیان نماییم می توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می دانیم . در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده وهرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید.”

علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است .هر چه را که نتوانیم اندازه گیری کنیم نمی توانیم کنترل کنیم وهرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان پذیر نخواهد بود.(رحیمی،1385،ص42)

 

عملکرد مناسب و اثر بخش کارکنان یکی از کلیدهای موفقیت سازمان هاست، عملکرد خوب به معنی بهره وری، کیفیت، سود آوری و مشتری مداری است. به همین دلیل است که سازمان های موفق جهان، تلاش می کنند تا عوامل موثر بر عملکرد و رفتار کارکنان را شناسایی و مدیریت کنند و به این توفیق دست پیدا نمایند که با فراهم کردن این عوامل، بر عملکرد کارکنانشان ( هم از نظر میزان و هم از نظر کیفیت) بیفزایند

برخی از اندازه گیری های که اخیرا در بعضی کشورها و شرکت ها انجام شده نشان می دهد که هنوز ظرفیت بلااستفاده زیادی در منابع انسانی سازمان ها وجود دارد که می توان آنها را از طریق مدیریت عملکرد فعال کرد و به کار گرفت، برای مثال بر اساس اطلاعات مطرح شده در سی و پنجمین کنفرانس جهانی مدیریت منابع انسانی ( لیسبون 2004 ) فقط 17 در صد از کارکنان انگلیسی با استفاده از همه توان و ظرفیت های خود کار می کنند و یا بر اساس اطلاعات ارائه شده از موسسه نگرش سنجی گالوپ سالانه بیش از 382 میلیارد دلار هزینه به اقتصاد آمریکا تحمیل می شود چرا که درصد قابل توجهی از کارکنان عملکردهای مطلوب ندارند و این عملکردها و رفتارهای نامطلوب و غیر رضایت بخش به کاهش بهره وری و کیفیت، از دست رفتن سهم بازار، دوباره کاری و اتلاف منابع و نارضایتی مشتریان و سایر ذینفعان می انجامد. علیرغم آنکه در سازمان های کشور ما، مطالعه علمی و قابل اتکائی در مورد عملکرد کارکنان انجام نشده است اما اطلاعات اجمالی در مورد روند بهره وری منابع انسانی حاکی از آن است که ظرفیتهای استفاده نشده زیادی در این حوزه وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد و به کار گرفت

 

تعریف مدیریت عملکرد
امروزه نقش منایع انسانی با تغییرات زیادی مواجه شده است. تمرکز استراتژی های این بخش به سمت استراتژی کلان سازمانی رفته و بعبارت دیگر استراتژی های منابع انسانی همسو با استراتژی های کلان شرکت شده است. لذا منابع انسانی تلاش می کند تا مدیریت عملکرد کارکنان را بهبود دهد. به آنها انگیزه می دهد تا در فرایند های برنامه ریزی و تصمیم گیری سازمان مشارکت داشته باشند.

 

 

همه فعالیت های اصلی منابع انسانی در راستای توسعه عملکرد مدیران و انگیزش کارکنان می باشد. می توان گفت که نقش منابع انسانی از ارزیابی به تسهیل کننده و توانمندساز و تبدیل به نقطه عطف سازمان در رقابت با دیگر سازمان ها شده است. فعالیت هایی مانند هدف گذاری، ارزیابی پیوسته پیشرفت کارکنان، دریافت بازخوردها، پیاده سازی برنامه های توسعه کارکنان و طراحی سیستم پاداش دهی از جمله وظایف مدیران عملکرد هستند.

فرایند مدیریت عملکرد کارکنان با ورود یک کارمند به سازمان شروع و با ترک سازمان پایان می یابد. مدیریت عملکرد یک سیستم نظام مند می باشد که عملکرد کلی سازمان با بهبود عملکرد افراد در یک چارچوب تیمی بهبود می یابد. همچنین ابزاری برای رسیدن به تعالی سازمانی، ایجاد ارتباطات موثر، تعریف نقش ها در چارچوب شایستگی مورد نیاز و تدوین معیارهای دست یافتنی می باشد.براساس تحقیقات آرمسترانگ و بارون (Armstrong and Baron, 1998)، مدیریت عملکرد یک رویکرد استراتژیک و یکپارچه است که برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز در سازمان، عملکرد را بهبود و قابلیت های تیمی و فردی را توسعه می دهد.

 

 

 

فرایند مدیریت عملکرد
اصطلاح مدیریت عملکرد کارکنان در ابتدای ۱۹۸۰، زمانی که برنامه های مدیریت کیفیت جامع برای دستیابی به استانداردها عالی و عملکرد کیفیت به اوج خود رسید، محبوب شد. ابزارایی مانند طراحی شغل، توسعه رهبری، آموزش و سیستم های پاداش دهی در چارچوب جامع جدید در کنار فرایند ارزیابی عملکرد سنتی توسعه یافت. مدیریت عملکرد یک فرایندی پیوسته است که بین سرپرستان و کارکنان در کل سال در جریان است. یک سیستم مدیریت عملکرد شامل بخش های زیر می شود:

تشریح صریح شغل و برنامه های عملکرد کارکنان.
گزینش افراد مناسب با بکارگیری یک فرایند گزینش مناسب.
شناسایی نیازها و استانداردهای عملکرد، اندازه گیری نتایح و بهره وری کلی.
مدیریت پیوسته ارزیابی عملکرد و دریافت بازخوردها در طول دوره.
شناسایی نیازهای آموزشی و توسعه ای با اندازه گیری نتایج بدست آمده.
اجرا برنامه های توسعه کارکنان.
برگزاری نشست های فصلی برای توسعه عملکرد و ارزیابی عملکرد کارکنان براساس برنامه های عملکرد.
طراحی سیستم های پاداش و جبران خدمت موثر برای شناسایی کارکنان برتر.
پشتیبانی از توسعه مسیر شغلی کارکنان.
درک علت ترک کارکنان و در نتیجه مدیریت خروج از سازمان.

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم:
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد  13
چارچوب نظری مدیریت عملکرد
عملکرد
2-2-1)مقدمه52
2-2-2)ارزیابی عملکرد52
2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی56
2-2-4)مدیریت عملکرد57
2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد57
2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد58
2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد58
2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد58
2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد59
2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد59
2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد60
2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد62
2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد63
2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد64
2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد68
2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد68
2-2-17)انواع ارزیابی69
2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی71
2-2-19)فنون و روش های ارز یابی72
2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد79
2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد82
2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان82
2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد مناسب83
2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد85
2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد85
2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند86
2-2-27)فرایند بهبود عملکرد87
2-2-28)ارزیابی کارآمد87
2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد88
2-2-30)معرفی نرم افزارها89
 پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد
2-2-1- تحقیقات داخلی
2-4- جمع بندی
منابع و مأخذ
6-1- منابع فارسی
6-2- منابع انگلیسی
 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشونت علیه زنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خشونت علیه زنان مبانی نظری خشونت علیه زنان دانلود مبانی نظری خشونت علیه زنان پیشینه تحقیق خشونت علیه زنان ادبیات نظری خشونت علیه زنان فصل دوم پایان نامه خشونت علیه زنان مبانی نظری و پیشینه…

بررسی مقایسه ای مصلحت درفقه امامیه و اهل سنت

بررسی مقایسه ای مصلحت درفقه امامیه و اهل سنت دانلود پایان نامه مصلحت در اسلام دانلود پایان نامه مصلحت درفقه امامیه دانلود پایان نامه مصلحت درفقه اهل سنت دانلود پایان نامه رشته فقه و معارف اسلامی بررسی مقایسه ای مصلحت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انحراف در تسهیلات بانکی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انحراف در تسهیلات بانکی مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی دانلود مبانی نظری انحراف در تسهیلات بانکی پیشینه تحقیق انحراف در تسهیلات بانکی ادبیات نظری انحراف در تسهیلات بانکی فصل دوم پایان نامه انحراف در…

مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی

مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر نرخ طلا و ارائه مدل پیش بینی نرخ آن با استفاده از تکنیکهای پیشرفته داده کاوی عوامل موثر بر قیمت طلا عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران پیش بینی قیمت طلا با داده…

بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش سازمان جهاد کشاورزی

بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش سازمان جهاد کشاورزی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش در جهاد کشاورزی استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش در جهاد کشاورزی عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش در جهاد کشاورزی عوامل موثر…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری سازگاری اجتماعی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری سازگاری اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی مبانی نظری سازگاری اجتماعی پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی پیشینه داخلی سازگاری اجتماعی پیشینه خارجی سازگاری اجتماعی پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای 27 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب رایانه ای مبانی نظری اضطراب رایانه ای پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای پیشینه داخلی اضطراب رایانه ای پیشینه خارجی اضطراب رایانه ای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک شغل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک شغل مبانی نظری ترک شغل ادبیات نظری ترک شغل چارچوب نظری ترک شغل فصل دوم پایان نامه ترک شغل دانلود مبانی نظری ترک شغل پیشینه ترک شغل پیشینه تحقیق ترک شغل پیشینه داخلی ترک…

پروپوزال پولشویی در بانک و راهکار اجرایی مقابله و مبارزه با آن

پروپوزال پولشویی در بانک و راهکار اجرایی مقابله و مبارزه با آن کلمات کلیدی : پولشویی در بانکها پولشویی در بانکداری الکترونیک پولشویی در نظام بانکی ایران مبارزه با پولشویی در بانک ها روشهای پولشویی در سیستم بانکی پولشویی الکترونیکی…

پیش فرض های معنویت در محیط کار و تشریح ابعاد معنویت در محیط کار

پیش فرض های معنویت در محیط کار و تشریح ابعاد معنویت در محیط کار کلمات کلیدی : معنویت در محیط کار ابعاد معنویت در محیط کار پایان نامه معنویت در محیط کار مولفه های معنویت در محیط کار پیش فرض…

مبانی نظری سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP

مبانی نظری سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران مبانی نظری گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری…

الگوی رضایت شغلی بر مبنا فرسودگی شغلی در زنان شاغل

الگوی رضایت شغلی بر مبنا فرسودگی شغلی در زنان شاغل کلمات کلیدی : تعارض کار و خانواده مولفه هاي فرسودگي شغلي مولفه هاي تعارض كار و خانواده تعارض کار - خانواده و مولفه های تاثیر پذیر از آن مدل رضايت…

پرسشنامه شخصیت آیزنک 57 سوالی فرم بزرگسال epq

پرسشنامه شخصیت آیزنک 57 سوالی فرم بزرگسال epq کلمات کلیدی : پرسشنامه شخصیتی آیزنک پرسشنامه شخصیتی آیزنک بزرگسالان پرسشنامه شخصیتی آیزنک فرم کودکان و نوجوانان پرسشنامه شخصیت آیزنک فرم بزرگسال epq پرسشنامه شخصیت آیزنک فرم کودکان پرسشنامه شخصیتی آیزنک نوجوانان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت اجتماعی 110 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت اجتماعی 110 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت اجتماعی مبانی نظری هویت اجتماعی پیشینه تحقیق هویت اجتماعی پیشینه داخلی هویت اجتماعی پیشینه خارجی هویت اجتماعی پیشینه پژوهش هویت اجتماعی پیشینه نظری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزه پیشرفت مبانی نظری انگیزه پیشرفت پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت پیشینه داخلی انگیزه پیشرفت پیشینه خارجی انگیزه پیشرفت پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت پیشینه نظری انگیزه پیشرفت…

اخلاق حرفه ای و اصول آن در مشاوران و روانشناسان

اخلاق حرفه ای و اصول آن در مشاوران و روانشناسان کلمات کلیدی : پایان نامه اخلاق اصول اخلاق حرفه ای پایان نامه اخلاق حرفه ای عوامل پایه ای اخلاق حرفه ای رویکردهای عمده در فلسفه اخلاق اصول اخلاق حرفه ای…

پرسشنامه اضطراب بک 21 سوالی

پرسشنامه اضطراب بک 21 سوالی پرسشنامه اضطراب بک doc پرسشنامه اضطراب بک word پرسشنامه اضطراب بک 21 سوالی پرسشنامه اضطراب بک روایی و پایایی پرسشنامه استاندارد اضطراب بک عکس پرسشنامه اضطراب بک مشخصات پرسشنامه اضطراب بک مولفه های پرسشنامه اضطراب…

پاورپوینت آشنایی با انواع حشرات، آفت کش ها و تجهیرات کاربردی

پاورپوینت آشنایی با انواع حشرات، آفت کش ها و تجهیرات کاربردی پاورپوینت پاورپوینت آشنایی با انواع حشرات و آفت کش ها طبقه بندی حشرات نقش سوسکها در انتقال بیماري راههای کنترل حشرات در خانه تعریف آفت کش آفت کش ها…

پرسشنامه عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه

پرسشنامه عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه مقیاس عوامل انگیزشی پرسشنامه عوامل انگیزشی پرسشنامه استاندارد انگیزش پرسشنامه عوامل موثر بر انگیزش پرسشنامه نظریه های محتوایی انگیزش پرسشنامه نظریه های محتوایی انگیزش پرسشنامه عوامل انگیزشی کارکنان ستادی دانشگاه پرسشنامه عوامل موثر در…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت جامع

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت جامع ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت جامع مبانی نظری و پیشینه…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 24 (گزارشگري مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 24 (گزارشگري مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 24 (گزارشگري مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري) پاورپوینتاستاندارد حسابداري شماره 24 (گزارشگري مالي واحدهاي تجاري…

پاورپوینت هماهنگي و ارتباطات در سازمان

پاورپوینت هماهنگي و ارتباطات در سازمان دانلود رایگان پاورپوینت هماهنگي و ارتباطات در سازمان هماهنگي و ارتباطات در سازمان هماهنگي در مديريت هماهنگي و وظايف ستاد هماهنگي و حيطه نظارت اصول هماهنگي ارتباطات موانع ارتباطات انواع ارتباطات اهداف سيستم اطلاعات…

پروتکل درمانی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT

پروتکل درمانی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT کلمات کلیدی : پروتکل درمانی افسردگی پروتکل درمان افسردگی cbt خرید پروتکل درمانی افسردگی پروتکل درمان شناختی رفتاری افسردگی پکیج درمان شناختی رفتاری افسردگی تکنیک های cbt برای درمان افسردگی دانلود پروتکل…

مقاله ریشه های انقلاب اسلامی

مقاله ریشه های انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی انقلاب اسلامی نهضت آزادی ایران ریشه های انقلاب اسلامی دانلود مقاله ریشه های انقلاب اسلامی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه تاریخ…

نظریات متفاوت در راستای تبیین اشتغال زنان

نظریات متفاوت در راستای تبیین اشتغال زنان اشتغال زنان حقوق زنان نظریات تبیین اشتغال زنان دانلود پایان نامه اشتغال زنان دانلود پایان نامه نظریات تبیین اشتغال زنان نظریات متفاوت در راستای تبیین اشتغال زنان چالشهای نظری اشتغال زنان رفتن به…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *