مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

پاورپوینت تكنولوژي و توسعه اقتصادي

پاورپوینت تكنولوژي و توسعه اقتصادي کلمات کلیدی : پاورپوینت تكنولوژي و توسعه اقتصادي تكنولوژي و توسعه اقتصادي تحقیق تكنولوژي و توسعه اقتصادي مقاله تكنولوژي و توسعه اقتصادي بررسی تكنولوژي و توسعه اقتصادي فناوری تعريف تكنولوژي انواع تكنولوژي تكنولوژي كاربر تكنولوژي…

جایگاه سیستم بانکی و تاثیر برنامه های توسعه در عملکرد بانکها از نگاه اساتید اقتصاد ایران

جایگاه سیستم بانکی و تاثیر برنامه های توسعه در عملکرد بانکها از نگاه اساتید اقتصاد ایران سیستم بانکی اساتید اقتصاد ایران تاثیر برنامه های توسعه در عملکرد بانکها دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته اقتصاد دانلود مقالات کارشناسی ارشد اقتصاد دانلود…

پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه یانگ فرم کوتاه

پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه یانگ فرم کوتاه کلمات کلیدی : پرسشنامه طرحواره های یانگ پرسشنامه طرحواره های یانگ فرم کوتاه پرسشنامه طرحواره های ناسازگار یانگ دانلود پرسشنامه طرحواره های یانگ پرسشنامه ذهنیت های طرحواره ای یانگ پرسشنامه طرحواره های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

بررسی مفاهیم دین و اخلاق

بررسی مفاهیم دین و اخلاق دین اخلاق نظر اشاعره و معتزله دانلود مقالات رشته معارف اسلامی دانلود مقالات معارف اسلامی دانلود مقاله بررسی مفاهیم دین و اخلاق سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات معارف اسلامی رفتن به سایت اصلی…

پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر

پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر پاورپوینت فرهنگ و ارتباطات مؤثر تعریف فرهنگ تعریف جامع فرهنگ فرهنگ سازمانی مفهوم فرهنگ سازمانی ویژگیهای فرهنگ ویژگیهای فرهنگ سازمانی عوامل و اجزاء فرهنگ سازمانی انواع فرهنگ سازمانی ارتباط با مشتری تعریف ارتباط ادراک هاي…

بررسی و شناخت کامل استان یزد

بررسی و شناخت کامل استان یزد همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل دانلود بررسی و شناخت کامل استان یزد فرهنگ مردم استان یزد جغرافیای استان یزد…

پاورپوینت چرخه پردازش معاملات و فعالیت ها در AIS

پاورپوینت چرخه پردازش معاملات و فعالیت ها در AIS پاورپوینت چرخه پردازش معاملات و فعالیت ها در AIS پاورپوینت چرخه پردازش معاملات و فعالیت ها در سیستمهای اطلاعات حسابداری تحقیق چرخه پردازش معاملات و فعالیت ها در AIS مقاله چرخه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیماری آسم 60 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیماری آسم 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​بیماری آسم مبانی نظری ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه تحقیق ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه داخلی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه خارجی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه پژوهش ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه نظری…

نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان

نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت طبیعت در آثار نقاشان نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقاشان معاصر ایران مفهوم طبیعت در آثار نقاشی نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران با تاکید بر ماهیت…

ساختار و سازمان فایلهای AVI و نحوه تغییر آنها با برنامه نویسی

ساختار و سازمان فایلهای AVI و نحوه تغییر آنها با برنامه نویسی فایل های AVI ساختارهای اطلاعاتی فایل AVI تغییر فایل های AVI کاراکترهای اسکی فرمت چند رسانه‌ ای دانلود پایان نامه فایل های AVI بررسی و ویراست فایلهای AVI…

بررسی مصادیق و مبانی تفاوت حقوق زن و مرد در باب حدود در حقوق کیفری و مطابقت آن با فقه

بررسی مصادیق و مبانی تفاوت حقوق زن و مرد در باب حدود در حقوق کیفری و مطابقت آن با فقه حمایتهای اسلام از زنان تفاوتها و شباهتهای حقوقی زن و مرد قوانین مدنی ایران در مورد زنان نقش جنسیتی زنان…

پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل

پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه تواتمند سازی پرسشنامه غنی سازی شغل پرسشنامه رابطه توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان در سازمان پرسشنامه غنی سازی شغل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب در مذهب 55 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حجاب در مذهب مبانی نظری حجاب در مذهب پیشینه تحقیق حجاب در مذهب پیشینه داخلی حجاب در مذهب پیشینه خارجی حجاب در مذهب…

پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه اضطراب پرسشنامه اضطراب ورزشی پرسشنامه اضطراب ورزشی 2 پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (scat) پرسشنامه اضطراب اجتماعی جسمانی پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی SAS پرسشنامه اضطراب…

توان الكتریكی با جریان متناوب

توان الكتریكی با جریان متناوب توان الكتریكی جریان متناوب توان الكتریكی با جریان متناوب توزیع برق و تغذیه خانگی دانلود مقاله توان الكتریكی با جریان متناوب دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه نقشه توپوگرافی و روشهای پیاده سازی ابنیه های فنی و مختصری از GPS

گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه نقشه توپوگرافی و روشهای پیاده سازی ابنیه های فنی و مختصری از GPS GPS نقشه برداری نقشه توپوگرافی پیاده سازی ابنیه های فنی دانلود گزارش کارآموزی رشته نقشه برداری با عنوان تهیه…

پرسشنامه امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی

پرسشنامه امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه استاندارد بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه امکان سنجی بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه استاندارد امکان سنجی بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه امکان سنجی اجرای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری اثربخشی مدیریت دانش پیشینه تحقیق اثربخشی مدیریت دانش ادبیات نظری اثربخشی مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه اثربخشی مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای 58 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های مقابله ای مبانی نظری مهارت های مقابله ای پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای پیشینه داخلی مهارت های مقابله ای…

پروژه برنامه نویسی مهندسی نرم افزار با عنوان سیستم پرسنلی طراحی شده با VB.net و متدولوژی UML

پروژه برنامه نویسی مهندسی نرم افزار با عنوان سیستم پرسنلی طراحی شده با VB.net و متدولوژی UML طراحی سیستم پرسنلی تجزیه و تحلیل سیستم پرسنلی تجزیه و تحلیل سیستم پرسنلی با متدولوژی UML دانلود پروژه برنامه نویسی مهندسی نرم افزار…

بررسی شگردهای خبری شبکه الجزیره در تاثیرگذاری بر تحولات اخیر سوریه

بررسی شگردهای خبری شبکه الجزیره در تاثیرگذاری بر تحولات اخیر سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه نقش رسانه ها در تحولات سوريه پایان نامه در مورد تحولات سوریه…

پاورپوینت فصل دهم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات

پاورپوینت فصل دهم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات پاورپوینت فصل دهم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان کنترل در سیستم های اطلاعاتی رایانه ای پردازش…

پاورپوینت استراتژي های بازاريابي

پاورپوینت استراتژي های بازاريابي کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژي بازاريابي تحقیق استراتژي بازاريابي استراتژي بازاريابي تعریف استراتژی بازاریابی مکاتب مدیریت استراتژیک و استراتژی بازاریابی سطوح استراتژی انواع طبقه بندی های استراتژی بازاریابی چهار تیپ استراتژیک مایلز و اسنو استراتژی های…

مقاله نظریه گینزبرگ

مقاله نظریه گینزبرگ نظریه گینزبرگ عوامل موثر در تغییر ناپذیری انتخاب شغل از نظر گینزبرگ دانلود مقاله نظریه گینزبرگ توصیه های مهم گینزبرگ جهت تدارك خدمات مشاوره ای سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *